VIDEX – Mere fleksibilitet, professionalisme og et bedre overblik

Videx blev etableret i 1986 og er totalleverandør af dørtelefoner & adgangskontrol til boligselskaber, virksomheder og private hjem. 

I takt med den voksende forretning indså Videx, at der var behov for at opdatere deres digitale værktøjskasse for at optimere virksomhedens tilbudsproces og få struktur på arbejdsgangen. 

Videx er ikke i tvivl om, at Orderstep er den rette løsning for virksomheden. 

”Vi sidder på systemet fra 8-16 og det gør 80% af vores medarbejdere” – Julie Albertsen, Adm. direktør 

Med Orderstep er det blevet meget effektivt for virksomheden at sende tilbud ud hvor de sikre automatisk opfølgning. Derudover er det også blevet effektivt fordi der med et Dashboard funktion har givet et stærkt visuelt og skarpt overblik over hele virksomhedens tilbud og sager med de tilhørende økonomiske indsigter. Helt specifikt er det overblik over sendte tilbud, hvornår der skal følges op, hvilke tilbud der accepteres og vigtigst er overblik over om tilbud, fakturaer eller kunder er rentable. I det hele har det betydet bedre kontrol og indblik på hele forretningen. 

Med vores notifikation og log-funktion har alle medarbejdere altid adgang til de samme data og status på en given sag eller kunde så ingen bliver glemt. I samspil med vores smarte tilbudsskabelon sikrer Videx at tilbuddene er strømlinet med virksomhedsidentitet så alle medarbejdere altid sender ensartede tilbud ud til kunderne. Dette har betydet at kommunikationen intern i virksomheden samt kommunikationen ud til kunden er blevet mere professionel end den har været før. 

For virksomhedens ansatte er det blevet nemt og fleksibelt at være på arbejde da de kan komme på og arbejde i systemet udenfor butikken og kan have det med på farten hvis der er behov for det. 

Med en integration til E-conomic er det også blevet nemt og effektivt for bogholderen at konvertere fra tilbud til faktura og med 2 klik sende og bogføre faktura til virksomhedens økonomisystem.

Pooltech har opnået store tidsbesparelser samt effektiviseret deres arbejdsrutiner

PoolTech er professionel forhandler og montør af alt til pools, spa, sauna, vildmarksbad med mere og har renoveret og bygget alt fra små private anlæg i haver og sommerhuse til store private pools. 

Før Orderstep var det rutinen at lave tilbud på Word dokument og Excel-ark. Det er nu erstattet med vores moderne tilbudssystem, hvor Pooltech i dag, kan sammensætte og tilpasse deres tilbud på få minutter med vores smarte tilbudsskabelon. 

Derudover har virksomheden også fået overblik over deres kunder med et simpelt CRM-modul, hvor de hele tiden kan holde styr på kundedata samt historik over alle aktiviteter omkring en kunde ved hjælp af vores log-funktion. 

Pooltech sidder med komplette projekter hvor der hele tiden er en dialog med kunden og når et tilbud er sendt, er der ofte rettelser undervejs. Dette har været tidskrævende rettelser og en besværlig proces som er blevet optimeret med vores kundeportal. Med denne funktion har det aldrig været nemmere for virksomheden at rette et tilbud. Via chatfunktionen kan kunden nemt og hurtigt oplyse Pooltech om ændringer til tilbuddet og med få klik kan tilbuddet blive opdateret live. Dette har betydet at både Pooltech og deres kunder slipper for lange mailkorrespondancer og alle får et bedre overblik over det samlede tilbud. Her kan kunderne også acceptere eller afvise et tilbud. 

Det er også værd at nævne, at ved at digitalisere deres tilbudsproces med Oderstep, har det betydet en halvering af tiden brugt på at lave et tilbud. 

PoolTech er et godt eksempel på en vækstvirksomhed som er på en succesfuld digitaliseringsrejse!

Gør som Dørtelefon Teamet og øg omsætning gennem digital tilbudsgivning og opfølgning

Dørtelefon Teamet er eksperter i dørtelefoni og har det seneste årti hjulpet mange boligforeninger, samt mange private hjem, med den helt rigtige løsning. 

Virksomhedens primære kunder er oftest andelsforeninger, hvor folk arbejder frivilligt og tiden er ikke altid til, at kunden selv har overblikket over opgaven med de forskellige tilbud de får fra leverandører. 

Dørtelefon Teamet har fået styrket virksomhedens konkurrenceevne og produktivitet ved brug af vores smarte tilbudssystem med automatiseret opfølgning fordi de sikrer sig, ikke at gå glip af et salg, da virksomheden, i stedet for at vente på kunderne, er selv proaktive og sørger for at følge op på tilbud. Dette har ydermere givet en stor kundetilfredshed fordi kunden føler at der bliver taget hånd om dem, hvilket giver dem tryghed. 

Virksomheden har fuldstændig styr på alle tilbud og er altid et skridt foran kunden fordi de ved hjælp af notifikationer ved, hvilken handling der skal gøres og kan følge med i, når et tilbud er blevet åbnet samt hvornår der sidst har været aktivitet på de tilbud de har ude og på den måde planlægge deres næste træk. Kundehåndteringen er blevet lettere da teamet er fri for mange manuelle besvær. 

Effektivisering og automatisering af tilbudsprocessen har betydet at virksomheden er kommet hurtigere fra tilbud til ordre og har nået tre gange højere omsætning end budgetteret for 2022 ved at være proaktive og følge op på deres tilbud.

Scroll to Top